Rysuj z Moniką- artystką #1

Cześć  wszystkim !!! Tak jak obiecałam dzisiaj pojawia się post o tym jak rysować ? Na początku zaczniemy od cieniowania . Nie jest to skomplikowane i trudne, ale trzeba dużo ćwiczyć aby dojść do perfekcji. UWAGA . Ja będę stosować pastele suche w kredkach ( są miększe i łatwiej się rozmazują) a nie kredki ołówkowe , ponieważ sama nie umiem ich bardzo dobrze używać i nie mam dużo odcieni jednego koloru . W następnym tutorialu użyję ołówki , 
Żeby zacząć cieniować kredkami potrzeba kilka odcieni zbliżonych kolorystycznie .Z ołówkami jest tak samo ,tylko trzeba się zaopatrzyć się w kilka różnych miękkości np. B , 2B ,3B itd.  Dzisiaj postanowiłam rysować balonik w kształcie psa użyję do tego kolorów zbliżonych do zdjęcia . Czyli biały , jasny różowy , jasny fioletowy ciemny fioletowy, jasny niebieski ciemny niebieski i czarny.        



   No to zaczynamy , mam nadzieję że zrozumiecie i nauczycie się czegoś. Z góry przepraszam za jakość zdjęć bardzo się starałam zrobić je wyraźne. Na początku zrobiłam szkic Link

1 Krok
Zaczynamy od najjaśniejszego odcienia  (w moim przypadku jest to biały )i malujemy delikatnie , nie przyciskamy kredki bardzo mocno, ponieważ będziemy nakładać inne kolory.


2 Krok
Bierzemy ciemniejszy odcień ( u mnie jasny różowy) i rysujemy obok jaśniejszego  koloru(białego ) tak jak na rysunku . Tuż przy miejscu zetknięcia odcieni ( białego i różowego)delikatnie okrężnymi ruchami mieszamy kolory, możemy sobie pomóc wiszerem ale pamiętajmy że wiszer razjaśnia nam kolor i czasami może zepsuć efekt. Następnie jaśniejszą kredką ( białą) znów rysujemy w tym samym miejscu ,aby poprawić kolor i żeby nie był za mocno różowy .W ten sposób również rozjaśniamy i robimy łagodniejsze przejście.

3 Krok
W najciemniejszych miejscach nie rysujemy najciemniejszym odcieniem (czarnym) ,postępujemy tak jak w 1 kroku. Najpierw bierzemy w dłoń jaśniejszy kolor (ciemny fioletowy) i kreślimy linie tak jak na rysunku i pamiętamy o nie przyciskaniu kredki. Dopiero teraz malujemy czarnym i potem znowu ciemnym fioletowym . Dla poprawienia efektu.

4 Krok
W miejscach gdzie są inne kolory postępujemy tak samo . Tam gdzie są ostre przejścia ,nie łączymy kolorów po prostu uważamy aby nie najechać zbytnio na inny odcień . 




5 Krok
Trzymamy się kroków 1,2,3, 4  , staramy się ćwiczyć w miarę regularnie i efekty będą widoczne po paru miesiącach . 



Mam nadzieję ,że pomogłam . Opisywałam moje metody cieniowania u mnie się sprawdzają . Macie jakieś pytania ? Zawsze odpowiem . Pozdrawiam . Ps . Podoba Wam się nowy wygląd bloga ? I co sądzicie o nowej serii postów ? PPS. Jeśli chcecie komwentować musicie kliknąć w tytuł posta

5 komentarzy:

  1. Przepięknie tu, aż chce się częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialnie :3 może się czegoś nauczę :P
    PS.ja tu zaglądam codziennie bez wyjątku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mi dziękujęsz?! To ja tobie dziękuję za te wszystkie twoje wspaniałe prace :3

      Usuń

Cieszy mnie to ,że komentujesz . Dzięki temu mam większą motywację do pisania nowych postów !!!

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.